وبلاگ

انتخاب کمد سربازی مناسب

انتخاب کمد سربازی مناسب

انتخاب کمد سربازی مناسب دوران سربازی و گفتن از خاطرات این دوران یکی از به یادماندنی ترین و تکرار نشدنی ترین لحظات برای هر مرد است. اما هر کسی در این دوران به نحو خاصی از این خاطرات یاد می کند که ممکن است خاطراتی از لحظات سخت با دیگر هم خدمتی ها و یا حتی خاطرات آسایشگاه باشد.

اما از طرف دیگر مسئولین پادگان و خصوصا آسایشگاه ها نیز دغدغه های خاص خودشان را دارند. دغدغه هایی برای تهیه حداقل لوازم رفاهی مورد نیاز برای سربازان مانند:تخت، کمد سربازی، آسایشگاه و… که در این مطلب قرار است در مورد یکی از همین لوازم صحبت کنیم تا انتخاب و خرید آنرا با دقت بیشتری بتوانید انجام دهید.

کمد سربازی فلزی چگونه است؟

با توجه به اینکه در دوران سربازی، هر نفر به عنوان سرباز باید مدت زمان زیادی را در محل پادگان حضور داشته باشد، لازم است که محیط جداگانه ای برای نگهداری لوازم و وسایل شخصی نیز برای وی فراهم باشد. اما با توجه به تعداد زیاد افراد حاضر در هر دوره پادگان، این فضا برای هر نفر به طوری در نظر گرفته می شود که حداقل فضای ممکن را اشغال کند. در نتیجه سازندگان کمد، تمامی این موارد را در نظر گرفته و کمد سربازی فلزی را ارئه داده اند.

کمد سربازی به این جهت عموما از جنس فلز است که در طول جابجایی ها و حتی مواردی مثل تغییر دما و رطوبت نسبت به سایر متریال های موجود، از مقاومت و دوام بالاتری برخوردار است. همچنین کمد سربازی فلزی سبک بوده و به لحاظ ظاهر و نوع قفل درها نیز مقاومت خوبی دارد. لازم است توجه داشته باشید که این کمد فلزی ، با روکش ضد زنگ عایق شده و در نتیجه در برابر ضربه و خوردگی مقاومت خوبی دارند.

هر نفر به عنوان سرباز، در این کمد ها می تواند وسایل مختلف اعم از لباس، وسایل نظافت شخصی، خوراکی خشک و… را نگهداری کند.

کمد لباس سربازی

کمد لباس سربازی یکی از مهم ترین نیاز ها و وسایل برای هر فردی است که در پادگان حضور دارد. چرا که هر نفر به عنوان سرباز و پس از ورود به پادگان، کوله ای حاوی وسایل مختلف جهت خدمت دوران سربازی را تحویل می گیرد و بخش زیادی از این کوله نسبتا بزرگ را لباس های وی، که متناسب با فصول مختلف تهیه شده است، در بر می گیرد. البته کمد لباس سربازی عموما رخت آویز نداشته و لباس ها را باید بصورت تا کرده در آن نگهداری کنید. اما برخی از نمونه های جدید کمد سربازی، دارای میله کوچکی برای رخت آویز نیز هستند.

ویژگی های کمد سربازی

قبل از توضیح در مورد ویژگی های این کمدها، باید بگوییم استفاده از این کمدها “فقط” برای پادگان ها و مراکز نظامی مرسوم نیست بلکه گاها در خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی و یا کمپ ها و اردوگاه ها نیز از این کمد ها استفاده می شود. اما به دلیل کاربرد زیاد این کمد در پادگان ها، به کمد سربازی شناخته می شوند.

در مورد ویژگی های این کمد اولین نکته دوام بالا و خاصیت ضد رطوبت آن است. این نکته از آنجاییکه مهم است که یک سرباز وسایل خود را برای مدت طولانی در این کمد نگهداری می کند بنابراین در طول زمان نباید لباس ها تحت تاثیر نم و رطوبت دچار کپک زدگی و یا محل رشد حشرات شوند.

ویژگی مهم دیگر کمد سربازی فضای کوچک ظاهری و عمق بیشتر کمد است که می توان برای نگهداری وسایل مختلف از آن استفاده کرد. این کمدها همچنین با طول زیاد و عرض کم ساخته می شوند چرا که به راحتی کنار یکدیگر نصب شده و در یک دیوار با طول زیاد، تعداد بیشتری از سربازان را پوشش دهند.

عوامل موثر بر قیمت کمد سربازی

به عنوان مسئول خرید پادگان یا آسایشگاه، هر نفر موظف است که در صورتی خرابی هر یک از وسایل اعم از کمد سربازی و یا تخت سربازی، سریعا نسبت به جایگزین کردن آن اقدام کند. از طرفی این وسایل معمولا طول عمر بالایی داشته و بصورت عمده خریداری شده و یا نیاز به تعویض دارند.

بنابراین برای خرید کمد سربازی باید بدانید که عوامل مختلفی در قیمت کمد سربازی تاثیرگذار هستند. عواملی مانند:جنس کمد، ابعاد، تعداد درب ها و یا کشوها، نوع قفل و… که هر کدام از آنها می تواند به نوعی کیفیت کمد را نیز نشان دهد و در ادامه به صورت اجمالی توضیح خواهیم داد:

جنس کمد : جنس کمد سربازی عمدتا از نوع فلز ضد زنگ و سبک است تا موقع جابجایی راحت تر بوده و همچنین ضخامت دیواره های کمد نیز زیاد نشود.

ابعاد کمد و تعداد درب ها :معمولا این نوع از کمدها به سفارش مشتری طراحی واجرا می شوند اما مانند هر محصول دیگری دارای ابعاد استاندارد خاصی هستند. به طوریکه عموما به صورت دو درب، چهار درب و شش درب ساخته می شوند. و در موقع استفاده در فضای پادگان نیز معمولا کنار هم و یا با فاصله کمی از یکدیگر قرار می گیرند.

نوع قفل : داشتن قفل و کلید اختصاصی برای هر کمد یکی از الزامات کمد سربازی است که نباید هیچ دو قفل و کلید یکسانی در طول مجموعه وجود داشته باشد. چرا که هر سرباز یا هر نفر بتواند با خیال راحت از فضای اختصاصی و شخصی متناسب با خودش استفاده نماید.

نکات مهم هنگام خرید کمد سربازی

همانطور که قبلا گفته شد، خرید کمد سربازی به عهده مسئول پادگان است که باید در این زمینه به عوامل محیطی نیز توجه داشته باشد. چرا که نوع کمد سربازی برای یک منطقه گرم و خشک با یک منطقه با آب و هوای شرجی و مرطوب کاملا متفاوت خواهد بود. و این عوامل می تواند در جنس کمد، و حتی میزان دوام و پایداری آن نیز تاثیرگذار باشد.

در پایان اگر شما قصد خرید و سفارش کمد سربازی دارید و فکر می کنید این نوع از کمد برایتان مناسب است، حتما با جست و جو در مورد ویژگی ها و خصوصا جنس و ابعاد کمد اطلاعات کامل در مورد محصول را بررسی و سپس اقدام به سفارش نمایید.

برای خرید انواع کمد فلزی از وب سایت جهان فلز کلیک کنید. نگهداری وسایل شخصی در دوران اردو و یا کمپ های تابستانه بسیار مهم است. این اهمیت موقع سربازی بیشتر نیز می شود و هر نفر باید تمام وسایل خود را در کمد سربازی مخصوص جا داده و به صورت مرتب بچیند. بنابراین مسئولین خوابگاه ها در این موارد باید با حساسیت بالایی نسبت به تهیه و خرید کمد سربازی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *