وبلاگ

مراحل ساخت یک نیمکت مدرسه

مراحل ساخت یک نیمکت مدرسه

خرید تجهیزات و امکانات مناسب و به روز  مانند یک نیمکت مدرسه برای دانش آموزان در مدارس بسیار نادیده گرفته می شود و خطراتی را بروز می دهد که متاسفانه بسیاری از مربیان و حتی والدین بر آنها بی توجه هستند و در آینده ای نزدیک وقتی که دانش آموزان دچار مشکلات ذهنی و جسمی می شوند جدی نمی گیرند پس جه بهتر که در انتخاب و خرید محصولات آموزشی توجه بسیار داشته باشیم تا کودکان و نوجوانان دچار رنجش نشوند چرا که جامعه به نسل های جوان سالم و با نشاط و تحصیلکرده نیاز دارد .مراحل ساخت یک نیمکت مدرسه با جهان فلز همراه باشید

نیمکت های مدارس شرکت ما در دو متریال چوب ام دی اف و فایبرگلاس می باشند که هر کدام دارای ویژگی های خاص هستند و همچنین در سه مقطع پیش دبستان / دبستان / راهنمایی و دبیرستان طراحی و تولید می شوند که هر کدام از مقاطع اندازه و ابعاد متفاوت دارند و با بررسی متخصصان مجرب شرک ما این کار صورت می گیرد .

نکته ی قابل توجه برای داشتن یک نیمکت مناسب و مدرن داشتن استادارد ها و اصول به کار برده شده می باشد که دانش آموزان را در معرض اختلالات اسکلتی-عضلانی و یا مشکلات ذهنی قرار ندهد . وجود مشکلات جسمی مثل فشار اضافی بر روی مهره های ستون فقرات یا گردن یا کسالت های مشابه باعث از بین رفتن سلامت دانش آموزان می شود و نمی توانند مباحث را به خوبی آموزش ببیند و در نتیجه باعث سلب اعتماد به نفس آنها می شود و مشکلات روحی و ذهنی بسیاری را برای آنها ایجاد می کند .

رنگ بندی ام دی اف ها و فایبر گلاس ها بسیار متنوع است و به دلخواه خریداران محترم انتخاب می شوند البته باید به فضای کلاس و اجزای استفاده شده در آن نیز توجه نمود چرا که تناسب نیمکت ها و دیواره ها و وسایل دیگر کلاس بسیار نکته ای مهم می باشد که بر روحیه دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.  تحقیقات متعدد اخیرا نشان داده وجود رنگ های روشن در کلاس درس باعث افزایش شور و نشاط و انگیزه در دانش آموزان می شود وهر رنگی با طول موج مشخص خود نوع رفتار در فرد را تعیین می کند ، برای مثال رنگ قرمز بوجود آورنده حس هیجان / رنگ بنفش حالت سکون و رنگ آبی و سبز آرامش را برای دانش آموزان فراهم می سازد . مربیان معمولا در مقاطع پیش دبستان و ابتدایی از رنگ های قرمز و نارنجی استفاده می کنند ولی توصیه می شود در مقاطع راهنمایی و دبیرستان از رنگ های سبز / آبی و زرد استفاده شود .

رنگ های روشن به ویژه رنگ های گرم که شامل قرمز / زرد / نارنجی می شوند سبب هوشیاری ذهنی و افزایشز فعالیت های خاص بهره ی هوشی می شود . بنابراین کلس به رنگ آبی روشن یا زرد متمایل به سبز به مراتب جلوه ی جذاب تری به نسبت کلاسی با دیواره های خاکستری دارد . پژوهش های پی در پی در رابطه با رنگ بندی و فضای داخلی بر اهمیت نقش رنگ در تعلیم و تربیت تاکید می کند . کلاس درسی که برای دانش آموزان جنبه تفریحی داشته باشد بسیار مفید تر است و در بعضی از مدرسه ها برای ایجاد یک محیط شاد و مفرح برای دانش آموزان از انواع نیمکت ها با طرح و شکل و رنگ های مختلف استفاده می کنند .

مدرسه محلی برای شکوفایی استعداد دانش آموزان است اما بی توجهی به عوامل ارگونومی سلامتی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار می دهد . نشستن روی صندلی های کوتاه یا خیلی بلند مشکلات جسمانی و ذهنی زیادی را برای دانش آموزان ایجاد می کند ، به دلیل اینکه دانش آموزان ساعات زیادی را در مدرسه سپری می کنند باید به زوایای نیمکت های مدارس و نحوه درست نشستن بچه ها توجه ویژه ای نمود تا از مشکلات گوناگون جلوگیری کرد .

هر میزو نیمکت به طور معمول از رویه ی میز و پایه تشکیل شده است اما میز و نیمکت استاندارد و بهداشتی اجزای دیگری نیز دارد که عبارت اند از :

_میله ای در جلو که محل قرار گرفتن پاهاست

_ پیچ هایی که ارتفاع را تنظیم می کند

_ پیچ هایی که فاصله ی نیمکت تا میز را تنظیم می کنند

_ قابلیت شیب پیدا کردن رویه ی میز هنگام انتخاب میز تحریر یا نیمکت

حتما چهار بخش اصلی را در نظر داشته باشید اهمیت این دقت در نیمکت مدرسه بیشتر است و همکاری و توجه بسیار زیاد مدیران مدارس را الزامی می سازد .

تمامی کارشناسان و متخصصان باید ابعاد و اندازه ی نیمکت های مدارس را با توجه به مقاطع تحصیلی در نظر بگیرند چرا که جثه ی دانش آموزان یکسان نمی باشد و باید سایز نیمکت ها به گونه ای باشد که آنها را مورد رنجش قرار ندهد .

ارتفاع نیمکت باید به حدی باشد که زاویه ی زانوها ۹۰ درجه باشد و اگر ارتفاع نیمکت بیش از حد باشد پاهای دانش آموزان آویزان باشد موجب فشار به نشیمن گاه و لگنچه می شود که کمر درد در پی خواهد داشت و اگر ارتفاع آن کمتر از قد پای دانش آموز باشد موجب جمع شدگی پای دانش آموزان و وارد شدن فشار به زانوی وی می شود که در دراز مدت می توان شاهد عوارضی مانند انحراف زانو بود .

برای مشاهده انواع کمد فلزی ، کمد بایگانی ، جاکفشی فلزی و کمد جاموبایلی فلزی کلیک کنید.

طبق تحقیقات انجام شده امروزه ۸۰ درصد دانش آموزان دختر و ۴۰ درصد دانش آموزان پسر دچار ناهنجاری های اسکلتی –عضلانی هستند که ناشی از نادرست نشستن در کلاس و یا کیف های مدرسه سنگین می باشد که بر روی ستون فقرات فشار وارد می نماید . دانش آموز باید به گونه ای بر روی صندلی ها بنشیند که کف پای آن بر روی زمین و زاویه ی بین کمر  و زانوها نود درجه باشد و سر در راستای ستون فقرات قرار گیرد . اگر زوایای کمر و زانوها صحیح نباشد باعث می شود در دراز مدت دانش آموزان دچار گودی کمر یا خمیدگی کمر می شوند از این رو متخصصان مجرب شرکت ما بسیار در تلاش اند تا طرحی برای نیمکت ها ابداع نمایند  به صورتی که ارگونومی جسمی دانش آموزان رعایت شود . طراحان نیمکت ها بر این باور اند که فاصله ی میز تا سطح زمین و تکیه گاه تا سطح میز می بایست طوری باشد که دانش آموزان برای خواندن دروس خود نباید به جلو خم شوند و فاصله ی کتاب روی میز تا چشم آنها نباید بیشتر از ۴۰ سانتی متر باشد .

بنابراین پیشنهاد می شود در مدارس نحوه ی صحیح نشستن و استفاده ی درست از نیمکت ها به دانش آموزان اموزش داده شود چرا که خرید بهترین  تجهیزات و امکانات برای دانش آموزان به تنهایی کافی نمی باشد .

البته چیدمان صندلی ها نیز مسئله ای بسیار مهم است که در سلامت دانش آموز تاثیر می گذارد برای مثال میز و صندلی و نیمکت های آموزشی باید به گونه ای چیده شوند که تمامی دانش آموزان دید و زاویه کافی را نسبت به تخته و میز معلم داشته باشند و نکته دوم اینکه فشار اضافی را بر روی مهره های ستون فقرات و گردن متحمل نشوند .

در مرحله  اول برای ساخت نیمکت های مدرسه باید تمامی قطعات را به اندازه ی لازم و استاندارد برش زد قابل ذکر است که برای داشتن یک نیمکت عالی که بتوان مداوم از آن استفاده نمود باید از متریال درجه یک در ساخت آنها استفاده کرد در مرحله ی بعد با جوش سی او دو که بسیار مستحکم می باشد تمامی قطعات را به هم متصل کرد ، جوشکاری نیمکت های مدرسه باید طوری باشد که در صورت استفاده ی مداوم دچار شکستگی یا فرسودگی نشود . در مرحله ی آخرنیمکت ها آماده ی رنگ خوردن می شوند و با توجه به سفارش خریداران رنگ خواهند خورد .

در مقطع پیش دبستان ارتفاع نشیمن نیمکت ها ۳۵ سانتی متر و ارتفاع میز ۶۰ می باشد اما در مقطع دبستان ارتفاع نشیمن تا سطح زمین ۴۰ و ارتفاع میز تا سطح زمین ۷۰ است در مقاطع راهنمایی و دبیرستان که تمامی اندازه ها یکسان اس ، ارتفاع نشیمن تا سطح زمین ۴۵ و ارتفاع میز تا سطح زمین ۸۰ می باشد نکته ی قابل توجه این است که تمامی این ابعاد استاندارد و طبق اصول ارگونومی می باشد و هیچ گونه مشکلی را بوجود نمی اورد .

استراکچر اصلی نیمکت ها فلز آهن با ضخامت یک و نیم می باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است و با اصابت شیئ سنگین دچار مشکل نمی شود . مکانیزم تمامی نیمکت مدرسه مدرن و به روز می باشد و با ابزارآلات و تجهیزات درجه یک به صورت منظم و دقیق قابلیت ساخت محصولات آموزشی را دارند و معمولا برای دو یا سه دانش آموز ازاین نیمکت ها می توان استفاد نمود چرا که طول نیمکت ها باعث شده بیشتر از یک نفر از این محصولات استفاده نمایند .

رنگ های چوب های ام دی اف یا فایبر گلاس که رویه ی نیمکت ها محسوب می شوند  بسیار متنوع هستندکه شامل قرمز / زرد / آبی فیروزه ای و صورتی می شوند .

و پایه های فلزی با رنگ الکترو استاتیک پوشیده شده اند که رنگ های الکترو استاتیک یا پودری نیز طیف وسیعی از رنگ ها را تشکیل می دهند . رنگ های الکترو استاتیک ضد آب و ضد خش هستند و در صورت شستشو یا برخورد شیئ نوک تیز دچار خراشیدگی نمی شوند .

نوع دیگر نیمکت های دانش آموزی ام دی اف رنگی ندارند و بسیار ساده تر و شکیل تر هستند که با رنگ آلدر پوشیده شده و طرح چوب ام دی اف را حفظ کرده اند که در عین سادگی زیبایی منحصر بفرد خود را دارند .

نیمکت ها دارای قلاب برای آویزان نمودن کیف / جا مدادی/  و ورقه ای در زیر میز برای قرار دادن کتاب و وسایل مورد نیاز دانش آموزان تهیه شده که هر کدام از این آپشن ها قابل حذف هستند و به سلیقه و انتخاب مشتریان بستگی دارد .

قابل ذکر است که نیمکت های مدارس با متریال فایبرگلاس قیمت های بیشتری به نسبت نیمکت های ساخته شده با ام دی اف دارند .

نوع دیگر نیمکت مدارس نیمکت هایی هستند که با متریال یکسانی ساخته شده اند اما صندلی های جدا از هم دارند که این محصولات بسیار سبک و قابل هستند و به راحتی توسط دانش آموزان جابجا می شوند که رنگ های متفاوتی دارد و از استراکچر فلزی نیز برخوردار می باشند .

البته شرکت ما در نظر دارد در تولیدات آینده ی خود میزوصندلی و نیمکت هایی طراحی و تولید کند که بر اساس قد و وزن دانش آموزان قابل تنظیم باشد و همه ی دانش آموزان با جثه های متفاوت بتوانند از این محصول استفاده نمایند .

قیمت نیمکت مدارس

شرکت ها و تولید کننده های صندلی های آموزشی و اداری در سطح کشور هر کدام بر اساس کیفیت و پشتیبانی و قیمت با یکدیگر در رقابت هستند . خریداران عزیز می توانند جهت اطلاع از قیمت های محصولات آموزشی شرکت ما با تیم مشاور و کارشناسان فروش مجرب تماس حاصل فرمایند و جهت خرید و فروش محصولات به صورت کاملا رایگان راهنمایی شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *