وبلاگ

عوامل موثر در قیمت میز و صندلی

عوامل موثر در قیمت میز و صندلی

انتخاب مبلمان اداری در محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار است و انتخاب درست آن می‌تواند، زیبایی فضای کار را دو چندان کند. برای خرید مبلمان اداری ابتدا باید از قیمت آن‌ها اطلاع داشته باشیم و بدانیم که چه حدود قیمتی مد نظر ماست تا بتوانیم بهترین و باصرفه‌ترین آن‌ها را با قیمت مناسب تهیه کنیم. مبلمان اداری به صورت آماده در بازار وجود دارد و هم به صورت سفارشی ساخته می‌شود. برخی از ما ترجیح می‌دهیم که آن‌ها را آماده خریداری کنیم، درحالی‌که برخی دیگر مایلند آن چه را که می‌خواهند خودشان سفارش دهند. هر کدام از این موارد را که ترجیح می‌دهید، ابتدا باید بدانید که قیمت میز و صندلی اداری شما بر چه اساسی تعیین می‌شود.  عوامل موثر در قیمت میز و صندلی که بر قیمت مبلمانی که می‌خواهید تهیه کنید مؤثر هستند. اگر بخواهیم به چند مورد از آن‌ها اشاره کنیم، بهتر است از عواملی مانند جنس و کیفیت مبلمان، نوع کاربری، سبک ساخت و زیبایی آن‌ها نام ببریم. در ادامه به توضیح این موارد می‌پردازیم:

ابعاد مبلمان اداری:

ابعاد مبلمان ادرای یکی معیار هایی است که در قیمت آن ها تاثیر مستقیم دارد سایز و ابعاد مبلمان ادرای و بزرگتر و برای ساخت آن از موارد بیشتری استفاده شده ولی موارد است استثنا هم وجود دارد. شما میزی ابعاد بزرگ و باقیمت پایین تری نسبت به میز کوچکتر تهیه کنید این احتمال دارد میز کوچکتر جنس بهتر و دواک و اتحکام بالاتری دارد.

مواد مورد استفاده:

بزرگترین عامل تأثیرگذار در هزینه‌ی میز و صندلی اداری مواد اولیه‌ آن است. از آنجایی که این موضوع واضح است، شما باید در انتخاب نوع پارچه، چوب و سایر مواد مورد استفاده در ساخت میز و صندلی اداری، مبلمانی را انتخاب کنید که با مواد باکیفیت ساخته شده باشد. مواد مورد استفاده در ساخت این میز و صندلی‌ها مانند چوب و پارچه، مستقیماً بر قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارد که هرچه هزینه‌ این مواد بیشتر باشد مبلمان نیز گران‌تر خواهد بود. چوب و فلز از گرانترین متریال‌هایی هستند که در ساخت میز و صندلی اداری به کار می‌روند.

عوامل مؤثر بر تفاوت قیمت مبلمان اداری چوبی:

میزهای ساخته شده از چوب خالص از جمله گران‌ترین، زیباترین و بادوام‌ترین میزهای اداری هستند. انتخاب مبلمانی از جنس چوب خالص بسیار گران‌تر از مبلمانی می‌باشد که از MDF ساخته شده است؛ زیرا MDF به اندازه‌ چوب خالص بادوام نیست. همچنین چوب‌های متنوعی مانند چوب راش، گردو، بلوط برای تولید میز و صندلی اداری به‌کار می‌رود که دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در ادامه به ویژگی‌های چند نوع از چوب‌هایی که در ساخت مبلمان اداری از قبیل میز و صندلی کاربرد دارند، اشاره می‌کنیم:

– چوب گردو: چوب گردو رنگی بسیار زیبا دارد و موج زیبا و استحکام بسیار بالای آن باعث شده از تمامی چوب‌ها قیمت بالاتری داشته باشد.
– چوب بلوط: چوب بلوط دارای رگه‌های درشت و مواج و بافتی درشت دانه است. از خصوصیات بسیار خوب چوب بلوط می‌توان محکم و بادوام بودن آن را نام برد.
– چوب راش: از مشخصات چوب راش می‌توان رنگ آن که کرم مایل به قرمز است، ریزدانه بودن و سختی آن را نام برد. این چوب نسبت به چوب گردو و بلوط قیمت مناسب‌تری دارد و به‌ همین دلیل، در میان مردم ما بسیار محبوب شده است.
– چوب کاج روسی: به‌ دلیل نرمی و سبکی چوب کاج روسی، از آن برای مدل‌های درشت و ضخیم و طراحی‌های خاص استفاده می‌شود.
یکی از مهم‌ترین فاکتورها، هزینه‌ تهیه‌ی مواد است که بر هزینه‌ مبلمان تأثیر می‌گذارد. برای مثال، موادی که از کنده‌ها و الوار تهیه می‌شوند، به ‌دلیل فرآیند تهیه و پالایشی که باید طی کنند، گران‌تر هستند. بنابراین برای تهیه‌ میز و صندلی برای دفتر کار خود، در مورد نوع چوب آن اطلاعات لازم کسب کرده و تصمیم درستی برای انتخاب آن‌ها نمایید.

عوامل مؤثر بر تفاوت قیمت مبلمان اداری فلزی:

عوامل موثر در قیمت میز و صندلی

مبلمان اداری فلزی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد از جمله سازگاری با محیط زیست، مونتاژ آسان، مقرون به صرفه و بادوام بودن، داشتن ظرفیت کافی برای وزن‌های سنگین و رنگ‌های متنوع طرفداران زیادی دارد. روز به روز تقاضا برای خرید مبلمان اداری فلزی درحال افزایش است. به همین دلیل کارخانه‌های بسیاری در حال تولید مبلمان اداری فلزی هستند. در ادامه به عواملی که در تفاوت قیمت میز و صندلی اداری فلزی مؤثر هستند اشاره می‌کنیم:

ضخامت ورقه‌های فولادی موضوعی است که برخی از فروشندگان از بیان آن، قبل از رنگ کردن و یا بعد از آن اجتناب می‌کنند. مشتریان می‌خواهند که وزن ورقه‌های فولادی قبل از رنگ کردن آن حساب شود. درحالی‌که بسیاری از فروشندگان بعد از رنگ که ضخامتی حدود ۰.۱۵ میلیمتر به آن اضافه می‌شود محاسبه می‌کنند. این امر باعث افزایش قیمت مبلمان اداری می‌شود. پس ضخامت خالص ورقه‌های فولادی را از سازندگان آن‌ها بپرسید و بخواهید که وزن آن‌ها را قبل از رنگ مشخص نمایند. مبلمان اداری فلزی ساختاری بسیار ساده دارند. در حالی‌که ما به عملکرد آن توجه می‌کنیم، از ظاهر ساده‌ آن غافل می‌شویم. به‌طور کلی کارخانه‌هایی با سابقه‌ کاری طولانی مدت وجود دارند که مبلمان اداری فلزی با طرح‌ها و کیفیت بالایی تولید می‌کنند و مردم از آن‌ها استقبال می‌کنند. هر چه تجهیزات این کارخانه‌ها پیشرفته‌تر باشد

کیفیت ساخت:

علاوه ‌بر مواد مورد استفاده در ساخت مبلمان، کیفیت ساخت آن‌ها نیز در هزینه‌ مبلمان مؤثر است. انتخاب مبلمان فقط از روی چوب باکیفیت بالا، کیفیت کل محصول را تضمین نمی‌کند بلکه دوام و استحکام آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می‌توانید میز و صندلی اداری که احتیاج دارید را با سلیقه‌ی خودتان و سبکی که مورد نظر دارید، سفارش دهید تا برایتان بسازند چون برخی از تولیدکنندگان، مبلمان سفارشی را نسبت به مبلمانی که آماده در مغازه دارند با کیفیت بالایی می‌سازند و دوام بیشتری دارند. قیمت مبلمان سفارشی نشان دهنده‌ کیفیت محصول است. محصولات سفارشی از مواد با درجه‌ بالایی ساخته می‌شوند و به مهارت خاصی نیاز داشته و بعد از ساخت برای اطمینان از بی عیب و نقص بودن مبلمان تولیدی، با دقت بیشتری کنترل کیفیت می‌نمایند.

 

تولید انبوه:

زمانی ‌که میز و صندلی‌های اداری به تعداد زیادی تولید شوند، قیمت پایین‌تری نسبت به مبلمان سفارشی خواهند داشت. تولید انبوه مبلمان به ‌دلیل فرآیندهای بهینه‌ تولیدشان از ماشین‌آلات سنگین و حداقل استفاده از دست، کم هزینه هستند. مبلمان تولید شده‌ انبوه، همیشه مناسب فضای شما نیستند و ممکن است مطابق با سلیقه‌ شما نباشند، در این‌صورت انتخاب مبلمان سفارشی با مزایایی که دارد انتخاب درستی است.

طراحی پیشرفته:

از آنجایی که هر مبلمان به روش خاصی طراحی می‌شود، هر چه طراحی خاص‌تر و ابتکاری‌تر باشد هزینه‌ آن بالاتر خواهد بود. یک طرح پیچیده نسبت به یک طرح ساده گران‌تر است چون کارهای منبت‌کاری و طرح‌های پیچیده نیاز به صرف زمان و زحمت بیشتری است باعث افزایش هزینه‌ مبلمان می‌شود. علاوه ‌بر این، اگر مبلمان کاربردی‌تر باشد، هزینه‌ آن بیشتر از یک میز ساده است.

اصالت طرح:

شرکت‌ها معمولاً برای طرح‌هایی که کاملاً جدید و منحصر به فرد هستند مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند. در حالی‌که تولیدکنندگان شخصی برای یک طراحی خاص ممکن است هزینه‌ کمتری نسبت به شرکت‌ها بگیرند. تصمیم با شماست که کدام یک را انتخاب می‌کنید اما برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از یک تولیدکننده‌ شخصی خریداری نمایید.

سطح دشواری:

برای ساخت مبلمانی خاص و پیچیده، احتمال دارد که تولیدکنندگان برای چندین بار تلاش کنند تا طرح مورد نظر مشتری را بتوانند بسازند. تلاش و زمانی که جهت تولید مبلمان دلخواه شما صرف شده، بر قیمت مبلمان می‌افزاید.

مهارت و دستمزد کارکنان:

پس از اتمام طراحی و تهیه‌ی مواد، هزینه‌ای که باید بابت دستمزد کارکنان در نظر گرفته شود نیز در قیمت مبلمان مؤثر است. هر چه توانایی و مهارت کارکنان در ساخت مبلمان اداری بیشتر باشد، دستمزد آن‌ها نیز بیشتر بوده و در نتیجه قیمت محصولات تولیدی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

بسته‌بندی مبلمان:

یکی دیگر از فاکتورهایی که باعث افزایش قیمت صندلی و میز اداری می‌شود هزینه‌ی بسته‌بندی آن‌هاست. پس از اتمام ساخت مبلمان نوبت به بسته‌بندی آن می‌رسد. مبلمان را از این جهت بسته‌بندی می‌کنند که هنگام حمل ‌و ‌نقل آسیبی به آن‌ها وارد نشود و سالم به دست خریدار برسد.

ضمانت‌نامه:

یکی از مواردی که باید هنگام خرید مبلمان اداری در نظر بگیرید، این است که فروشندگان چه خدماتی را ارائه می‌دهند. میزهایی که به آدرس مورد نظر شما ارسال و توسط متخصصان آن شرکت مونتاژ می‌شوند، کار شما را بسیار آسان کرده و احساس رضایت‌بخشی به شما می‌دهند. خدماتی که فروشندگان به ‌عنوان ضمانت‌نامه برای شما در نظر می‌گیرند بر روی قیمت محصولات تولیدی آن‌ها نقش داشته و باعث گران‌تر شدن مبلمان اداری می‌شود. با این حال سعی کنید از شرکتی مبلمان اداری خود را خریداری نمایید که دارای ضمانت‌نامه باشند تا کیفیت ساخت میز و صندلی‌های شما را برای چندین سال پشتیبانی کنند و از سرمایه‌ی شما به خوبی مراقبت شود.

واردات میز و صندلی اداری:

بعضی از شرکت‌هامبلمان اداری خارجی وارد می‌کنند. از آنجایی‌که مواد بکار رفته در ساخت آن‌ها خارجی بوده و هزینه‌هایی که باید بابت حمل ‌و ‌نقل آن تا انبار خود بپردازند، بر قیمت مبلمان اداری آن‌ها تأثیر گذاشته که باعث بالا رفتن قیمت می‌شود. می‌توانید به جای خرید مبلمان وارداتی، از تولیدکنندگان داخلی که با کیفیت بالا محصولات خود را تولید می‌کنند مبلمان اداری مورد نیاز خود را تهیه نمایید و هزینه‌ای بابت حمل ‌و ‌نقل از کشور خارجی تا شرکت آن‌ها نپردازید.

چگونه می‌توانید هنگام خرید مبلمان صرفه‌جویی کنید؟

یکی از راه‌هایی که می‌توانید مبلمانی را با قیمت پایین‌تر تهیه کنید، گرفتن تخفیف از فروشنده‌هاست و یا می‌توانید با انتخاب مواد با کیفیت پایین‌تر، هزینه‌های خود را کاهش دهید. اما پیشنهاد ما به شما این است که برای کاهش هزینه‌های خود، مبلمانی با کیفیت پایین نخرید. بنابراین، با خرید مبلمان با کیفیت مناسب چگونه می‌توانید هزینه‌ی خرید میز و صندلی اداری را کاهش دهید؟

کیفیت را فدای کمیت نکنید:

زمانی‌که به دنبال خرید مبلمان اداری هستید، سعی کنید به‌ جای خرید میز و صندلی‌های اداری به تعداد بالا، محصولات با کیفیت بهتری را خریداری نمایید. سپس در فرصت‌های دیگر با افزایش بودجه‌ی خود، تعداد دیگری از مبلمان مورد نظر خود را تهیه کنید.

برای مشاهده و خرید انواع کمد فلزی ، کمد بایگانی ، کمد جاکفشی فلزی ، کمد جاموبایلی فلزی و … کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *