وبلاگ

ویژیگی یک مدرسه استاندارد

استفاده و بکار گیری از تجهیزات مدرسه استاندارد راهی موثر و پر فایده در افزایش مهارت های دانش آموزان و حفظ سلامتی آن ها می باشد. با استفاده از بهترین تجهیزات، سطح ایمنی و استاندارد را ارتقا دهید.با سایت جهان فلز همراه باشید تا ویژیگی یک مدرسه استاندارد را باهم مطالعه کنیم.

تجهیزات مدرسه:

تحصیل در مقاطع مختلف نیازمند بکارگیری تجهیزات مناسب و اساسی برای راحتی و تمرکز بیشتر دانش آموز می باشد. این تجهیزات استاندارد و به کار گرفته شده در کلاس های درسی موارد مختلفی اعم از تخته، میز و صندلی دانش آموزی ، نیمکت مدرسه و حتی تهویه مطبوع و نور مناسب را شامل می شود، که هر کدام از آن ها می تواند تاثیر دو چندانی در یادگیری فرد گشته و عدم استفاده از تجهیزات مناسب، نقص های جبران ناپذیری را هم در سطح جسمانی و هم روحی به وجود بیاورد.

ساخت استاندارد و اصولی با خرید آنلاین تجهیزات مدارس بر اساس استاندارد های تدوین شده موسسه ملی تحقیقات صنعتی ایران صورت می پذیرد. از این رو توجه به نکات کاربردی و بسیار مهم در ساخت تجهیزات و به کار گیری آن ها، یکی از ملزومات اساسی و ویژه در ایمنی مدارس و نظام آموزش و پرورش می باشد

 

اهمیت به کارگیری تجهیزات مدرسه:

ویژیگی یک مدرسه استاندارد

ویژیگی یک مدرسه استاندارد

هر انسانی نیمی از عمر خود را در کلاس های اعم از دبستان ،راهنمایی،دبیرستان و دانشگاه سپری می نماید. استفاده از تجهیزات مدرسه استاندارد یک نکته بسیار مهم و اساسی در سلامت دانش آموزان شکل گرفتن ساختار اسکلتی و افزایش راندمان یادگیری آن ها می باشد.رعایت استاندارد های لازم در ساخت تجهیزات مدارس و ساخت متناسب آن با فیزولوژی بدن دانش آموز موجب برطرف نمودن ضعف های ساختاری از حرکت دانش آموز ساختار جسمانی و کم بودن سطح یادگیری می گردد.

از این رو می توان عنوان کرد که رعایت استاندارد های مهم در ساخت میز و نیمکت موجب افزایش راحتی دانش آموز، شکل صحیح نشستن، علاقه مندی به یادگیری بیشتر و عدم نقص در ویژگی های جسمی و روحی او می گردد. ساخت تجهیزات مدرسه استاندارد و متناسب با ویژگی های فیزیکی دانش آموزان ایرانی، از جمله نکات مثبت در آموزش و پرورش و صنایع کاربردی می باشد.

تاثیر تجهیزات مدارس غیر استانداردبرسلامت دانش آموزان:

می تواند در دراز مدت بر نحوه نشستن او تاثیر گذار باشد، خم شدن بر نیمکت و بی تحرکی و عدم تحرک در این تجهیزات موجب تاثیرات عمیقی بر ظرفیت شش ها، کوچک شدن حجم ریه، کاهش خون رسانی، اختلال در گردش خون و … می گردد.

این آسیب ها با توجه به وضیعت جسمانی دانش آموز که در سنین رشد قرار داشته دو چندان است و می تواند سبب بروز بیماری های

مزمنی اعم از ضعف ماهیچه، تغییر شکل اسکلت و دفرمه شدن آن، ناتوانی در انجام حرکات ورزشی، همیشه خسته بودن، بی حالی و در نتیجه کاهش یادگیری دانش آموز و عدم علاقه او به درس گردد. استفاده از تجهیزات مدرسه استاندارد یک راه حل ساده و کاربردی در تضمین سلامتی دانش آموزان وافزایش یادگیری او خواهد بود.

 

مهمترین تجهیزات مدرسه کدام است:

ویژیگی یک مدرسه استاندارد

 

استاندارد های میز و نیمکت:

  • پایه میز باید از استحکام کافی و دوام بالا برخوردار باشد.
  • عرض یا نشیمن گاه نیمکت باید دو سوم ران دانش آموز را پوشش دهد.
  • جنس تجهیزات مدرسه نباید انتقال دهنده گرما باشد، خراشیده نشود و رنگ آن مناسب برای چشم باشد.
  • رویه میز از چوب اصل یا مصنوعی ساخته شده باشد، به طوری که امکان راحتی و عدم آسیب به دانش آموز را سبب گردد.
  • طول نیمکت برای افزایش کارکرد دانش آموز موثر است. طول نیمکت مجاز برای هر دانش آموز ۶۰ سانتی متر می باشد.
  • میز های کاربردی در بخش آزمایشگاه باید دارای روکش ضد اسید بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه، مواد شیمیایی و… داشته باشد.
  • صندلی مورد استفاده راحت باشد، محل قرار گیری قوس کمر در آن رعایت شده باشد و نشیمن گاه آن متناسب با دانش آموز و وزن او باشد.
  • استفاده از میز و نیمکت های بهم چسبیده دارای استاندارد نبوده و بهداشتی نیست؛ چرا که قدرت حرکت، برخاستن و راحتی دانش آموز را محدود می سازد.
  • ارتفاع نیمکت باید با شرایط قدی دانش آموز هماهنگ بوده و پای او مماس با سطح زمین باشد. آویزان شدن پا و یا خم کردن زانو بر شکل گیری اسکلت و استخوان تاثیر گذار می باشد.

برای مشاهده و خرید انواع کمد فلزی کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *